Friday, December 31, 2010

Gudbye 2010! Welcome 2011!!


Bismillahirahmanirahim,

1st of all, cplud ingin mengucapkan syukur pada Yang Maha Esa kerana dipanjgkan umur mengharungi tahun 2010 dengan penuh kenangan manis dan pahit terpalit di ingatan. Anda juga mesti merasai perkara yg sama cm cplud kan?? Alhamdulillah, family, kawan2 dan kenalan juga dikurniakan limpahan rahmat dariNYA. Walaupon kita dengar dan tengok berita tentang tragedi2 yg berlaku tahun ini terutama kemalangan ngeri melibatkan bas ekspress, bas yg wajib cplud naek tuk pulang ke kampung halaman. Sesungguhnya setiap yg berlaku tersirat hikmat di sebaliknya. Kita yg dikurniakan akal harusla mengambil iktibar di atas setiap suratan kejadian yg berlaku.

2010.....Pelbagai cabaran, dugaan yg dihadapi cplud. Cabaran kerja terutamanya menjadikan diri ini matang lantas menghasilkan mutu kerja berkualiti. 2010.....Blog ini mula dilahirkan, dengan pelbagai entri dan kehadiran kalian sebagai pengunjung menyemarakkan lagi semangat cplud utk trus mencoret yg terbaek tuk ingatan akan datang.

2010..... Engkau datang ku sambut dengan Alhmdulillah. Engkau pergi jua direlakan. Azam?? Biarlah aku berazam untuk memajukan diri pada Tahun Baru Maal Hijrah 1432 yg lepas, itu lg bermakna buatku. 2010..... Career ku dimantapkan ke permanent position. Sesungguhnya diri ini tidak menyangka rahmat yg dikurniakan, Alhamdulillah. Setinggi syukur dipanjatkan padaMU.

Selamat tinggal 2010!

2011.... Selamat datang diucapkan. Alhamdulillah, masih diberikan nafas menikmati hidup tahun baru. 2011... Dengan rahmatMu, dapatku memiliki Myvi ku pada awal tahun baru, Alhamdulillah. 2011..... Pelbagai agenda disusun rapi, perancangan ku. Ku mengharapkan limpahanMu Yang Maha Esa, restuilah perancangan ku. Permudahkan segala urusanku. Rahmatilah hidupku dan org2 kesyanganku. Panjangkanla umur ke2 ibu bapaku. Sesungguhnya yg terbaek itu adalah dariMu, yg kurang itu dari hambaMu yg lemah.


Akhir kalam, Selamat Tahun Baru 2011 kepada semua readers pelbagai agama. 2010 melabuhkan tirainya, 2011 menjelma. Jangan terlalu taksub duniawi, ukhrawi juga perlu dititik beratkan. Sekian, wasalam ;)

4 comments:

izahdaut said...

selamat tahun baru dik..semoga sukseesss untuk tahun yg baru pula..comel plak aku tengok budak kecik nih..hehe

Kak Amy said...

Happy new year ye..

cplud miera said...

@izah: selamat thun baru jugak kak izah ;)

cplud miera said...

@amy: thanx amy. hepy new yr to amy too ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan dr Empunya Blog

To all readers,
Untuk makluman, semua article dan resepi serta gambar yg disiarkan adalah hak milik empunya blog sendiri.
Kalau nk copy gambar, minta kebenaran dari empunya blog dlu yer.
Sebarang entry yg terkasar bhasa atau tidak memuaskan hati pembaca, harap dimaafkan.
Semoga pembaca sekalian enjoy membaca sebarang entry yg disiarkan.
Jutaan terima kasih di atas kesudian readers sekalian meluangkan mase tuk melawat Plud's Corner yg tidak seberapa ni ;)
P/S: Kepada sape2 yg nk link kan Plud's Corner kt blog korang, leh refer my entry tentang URL ERROR sbb my blog ni pkai template & complicated sket klu nk add tuh. Anway, juz tuk sape2 yg berminat nk add jela..huhu~

© ♥ Plud's Corner ♥, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena